אסטרטגיית תוכן

מהלך תוכן נועד ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח. מהלך תוכן נכון המבוסס על אסטרטגיית תוכן אפקטיבית מבטיח כי הלקוח יישאר נאמן לאורך זמן.

אסטרטגיית תוכן היא הבסיס עליו בנויה עבודת התוכן ארוכת טווח. תפקידה לגבש את פעילות התוכן הרצויה התואמת את צרכי הלקוח וקהלי היעד הנבחרים. כמו בכל חלק במערך השיווק שלכם, אסטרטגיה נבונה מהווה המרכיב היוצר את ההבדל בין מהלך מוגבל ושרירותי לפעולה עקבית, מדויקת ואפקטיבית המביאה לתוצאות. וכן, כך גם בעולם התוכן.

רבים בוחרים בגישה של “תייצר – תפיץ – תתפלל”. אנחנו לא כאלה – ולמען האמת, כתיבת תוכן כזו לרוב אינה מביאה ערך.

אסטרטגיית תוכן נבנית בתהליך מוסדר ומוגבל בזמן מול הלקוח ובמהלכה נבין טוב יותר את המוצר או השרות, נאפיין את קהלי היעד, נחדד את הצעת הערך עבורם ונבחר באפיקי פעולה הנכונים ביותר ובתזמון מיטבי להשגת תוצאות.

לימוד קהלי יעד

ניתוח שוק

מיצוב ובניית מסרי תוכן

בחירה בדרכי ביטוי של תוכן

מיפוי ערוצי תקשורת נבחרים

לימוד קהלי יעד

מחקר מקדים של קהלי היעד הוא הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בבניית הצעת ערך אפקטיבית ללקוח. הבנה של הצרכים, הרצונות או הציפיות של קהל מאופיין ומפולח תורמת לחידוד המסרים ולבחירה יעילה ונכונה של צינורות תקשורתיים.

המחקר נעשה בכלים אקדמאים הכוללים שורה של מקורות לאיסוף מידע, החל מראיונות וסקרים וכלה בעבודת מידענות המספקים עבורנו תמונה מקיפה ומדוייקת על קהלי היעד – בהתאם לצרכים ולמשאבים הקיימים.

ניתוח שוק

ניתוח עסקי ושיווקי של השוק מאפשר לנו לספק תמונה מהימנה על המיקום של המותג או החברה בשדה הפעילות הרלוונטית. באמצעות מודלים של ניתוח מוכרים (דוגמת SWOT) נחדד את היתרונות והייחוד של ההצעה ביחס למתחרים ולנעשה בשוק.

בשלב הזה נבחן את היעדים והמטרות העסקיים והשיווקיים של המהלך ונבדוק האם הם תואמים את המידע העולה מאפיון קהלי היעד וניתוח שוק וכיצד ניתן להשיג אותם באמצעות מהלך תוכן אפקטיבי.

מיצוב ובניית מסרי תוכן

לאחר שקיבלנו תמונה מקיפה על קהלי היעד והסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים, השלב הבא של אסטרטגיית התוכן, יהיה לגבש את המיצוב (Positioning) של המותג או החברה – את הצעת הערך הייחודית שלנו ביחס למתחרים ולנעשה בשוק באופן שיהלום בצורה הטובה ביותר את הצרכים של קהלי היעד. חידוד הבידול שלנו ביחס לאחרים סביבנו מאפשר לנו לגבש את הסיפור הכולל בתוכו סט של מסרי תוכן תואמים.

בחירה בדרכי ביטוי של תוכן

הסיפור האפקטיבי לא יכול להיות שלם מבלי שנבין כיצד עלינו לספר אותו – מהי הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר כך שלא רק יגיע לקהל היעד, אלא גם יקלט ויניע לפעולה. היום יש אינספור דרכים לספר סיפורים – באמצעות המלה הכתובה, פודקאסטים או וידאו. הבחירה בהם תלויה רבות בקהלי היעד, במשאבים וביכולות הקיימות ובדרך שלנו להעביר את המסר בצורה האפקטיבית ביותר.

מיפוי ערוצי תקשורת נבחרים

השלב הסופי בבניית אסטרטגיית תוכן לפני יישומה בפועל הוא בחירה בערוצי התקשורת הנכונים ביותר למהלך, בהתחשב באיפיון קהלי היעד ובמשאבים הקיימים. בעידן הנוכחי קיים שטף של מידע בשורה ארוכה של ערוצי תקשורת, אונליין ואופליין (inbound & outbound). האתגר הוא לבנות תמהיל נכון של פריסת מדיה שיידע ללכוד את הקהל הרלוונטי בסיפור הנכון, במקום ובזמן המתאימים ביותר. בשלב הזה נמפה את כל ערוצי התקשורת האפשריים הקיימים: רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, תוכן שיווקי, ניוזלטרים, אירוח תכנים בפורטלים או באתרי נישה מתאימים ואחרים, נבחר את הנכונים מביניהם ונתזמן אותם במסגרת מהלך התוכן.

מה הסיפור שלך? צור קשר ונתחיל

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן